21 de juny del 2014

Camí de Ronda: Lloret de Mar-Tossa de Mar

Ruta pel Camí de Ronda, entre Lloret de Mar i Tossa de Mar, vorejant la costa Brava sud. Itinerari de senderisme. Primer es segueix el GR-92 fins la cala Morisca, després el camí no està gaire senyalitzat, es segueix el recorregut de la cursa "Extrem Running Costa Brava". Passarem per les cales: d'en Trons, Canyenlles, Morisca, Portopí, Llorell, Carlus, Llevadó, ...

Ruta circular: No
Sortida: Platja de Lloret de Mar -Monument de l'Esguard-
Arribada:Tossa de Mar -Platja Gran-
Temps total: 7h10'       Sense parades: 5h20'      Ritme: Pausat
Dificultat: F - Fàcil (cap)     Esforç:  2/5
Distància:  12,8 Kms.         Desnivell: + 644.
Alçada mínima:   1 m.        Alçada màxima: 116 m.
De interès: Les cales, caletes i platges.
Acompanyants: Alícia.
Recomanacions: Evitar els dies de forta calor. Degut als molts trams que hi ha d'asfalt, és preferible portar calçat còmode.
Mapa: ICC  nº 68-Costa Brava Sud, 1:25.000.
Aproximació:  Des de Sta.Coloma de Farners, capital de la comarca de La Selva, s'agafa la carretera C-63. Passarem les poblacions de Riudarenes, Sils i Vidreres, i sense deixar la carretera, arribarem a Lloret de Mar.
El lloc on començarem la ruta, és a la part sud de la platja de Lloret, en el monument a l'Esguard.

Descripció: Caminarem la costa de sud a nord, seguint el GR92. El primer tram és molt planer. Travessem la platja de Lloret seguint el passeig marítim. Al final, ens trobem amb la platja de sa caleta.

Platja de Sa Caleta. Al fons la platja Gran i la població de Lloret de Mar.
Passem a tocar del castell, i més endavant haurem de superar una forta pujada amb escales. A baix, tenim la cala dels Frares, 20'. La costa és esquerpa, el camí la ressegueix, evitant alguna edificació a banda esquerra.
Deixem a baix la caleta del Safareig d'en Sitre i en suau pujada s'arriba a un petit mirador, mirador dels Frares, baixant per la part oposada, trobem la caleta d'en Trons, 38'.

Caleta d'en Trons.
El camí serpenteja arran de costa, fins arribar a un rètol on indica que el camí és tallat per una esllavissada.  Es supera una forta pujada, amb graons, fins arribar a un carrer d'una urbanització. A partir d'aquí s'ha d'estar amb ull viu per no perdre els senyals del GR, ja que anirem pels carrers amb moltes cruïlles i bifurcacions.
Després d'un tram passats els carrers, sense cases però amb asfalt, hi ha un cartell on indica el començament de la urbanització Cala Canyelles.
Es segueixen els senyals, el camp de golf ens queda a la dreta. En arribar a una plaça, seguir per la Ronda Europa, carrer que porta cap el port, fins a topar amb un túnel, que no s'ha de creuar, es segueix cap a l'esquerra i enseguida a la dreta. Baixarem per unes escales, força pendents, entre mig dels jardins de les cases, on arribarem al port esportiu.

Port nàutic i cala Canyelles.
Seguint arran de mar, ens trobem amb la platja de cala Canyelles, 1h45', que no l'haurem de creuar de punta a punta.
En topar-nos amb la riera, just hi ha un restaurant, es deixa la platja, i es puja,  pel carrer Nàpols, asfaltat, amb forta pujada i sense perdre els senyals. Després d'un bon tram de pujada envoltats de cases, passem per un tros de bosc, fins arribar a una altra urbanització, Platja Brava.
En aquesta urbanització deixem els senyals del GR-92, i es segueix en baixada els indicadors cap a Cala Morisca. Primer per carrers, i després per una pista de terra, fins un trencall, on un camí en mig del bosc, ens porta arran de mar, a la petita però molt acollidora cala Morisca, 2h28'.
Un molt bon lloc per fer unes braçades, refrescar-nos i dinar. Cal dir que la cala no és de sorra, però l'entorn és excepcional.

Cala Morisca, un entorn natural excepcional, amb l'aigua molt clara.
A partir d'aquí s'ha d'anar molt en compte en no perdre el camí. Ara seguirem el recorregut de "Costa Brava Extrem Running 2010", on encara es poden veure alguns senyals de color blanc.
Deixem la cala Morisca, per la part esquerra segons es mira el mar, amb una forta pujada entre els pins. S'evita el cap de Bou, i després d'una forta baixada, per un tram rocós amb cadenes, s'arriba a la Platja de Portopí, 2h45'.

Platja de Portopí, des de dalt el penya-segat.
Es segueix per la sorra, fins a topar amb unes roques, on es puja fins a un camí. Aquest travessa un túnel, i a l'altra banda veiem la platja Llorell, 3h03'.

Platja Llorell.
Seguirem la platja fins el final de la sorra, on una pista de terra, en suau pujada, ens portarà cap el càmping, però ull, hi ha unes escales a ma dreta amb indicació cap a la platja (no cap a la cala Figuera), que s'han de baixar entre pins i alguna tenda de campanya, per anar a parar a la platja d'en Carlus, 3h21'. Aquesta volta es fa per salvar una petita cala nudista.

Platja d'en Carlus. A l'esquerra la platja Llorell, i amagada enmig, la cala Figuera, nudista.
Es travessa la petita platja, i es segueix per un tram encimentat, a tocar de mar, fins una esplanada de terra, on aparquen els cotxes. Just a sota, està la caleta Llevadó, 3h26'.

Caleta Llevadó, s'accedeix per una escala des de l'aparcament.
En aquest punt comença la part més dura, amb fortes pujades i baixades, no tant a tocar de la costa. Encara que hi ha pocs trencalls, s'ha d'estar molt atent als senyals blancs (els pocs que encara deuen quedar).
Es deixa la caleta Llevadó i la costa, molt agresta i escarpada, per endinsant-nos en mig del bosc, amb una forta pujada, per camí ben definit. Es torna a baixar, compte amb el desnivell, a ma dreta i al fons, podem veure la cala Moltó, 3h47', de difícil accés per terre.

Cala Moltó, des del camí.
Tornem a pujar fortament, en mig de molts pins caiguts, que encara que dificulten una mica el nostre pas, no ens impedeixen perdre el camí, molt ben fressat.

Pujades i baixades, en mig de pins i alzines.
El camí sembla que es suavitza una mica. Passem un banc de fusta, amb unes boniques vistes cap el mar. Passem un segon banc, i al poc es torna planer amb suau baixada. Hi trobem una cabana amb una taula amb bancs. Es veu el contorn de la costa, amb la punta des Cors més sobresortida.

Contorn de la costa, amb la punta d'es Cors.
Tornem a baixar, fins a topar, en una zona de canyars, molt a prop del mar. Hi ha una petita cala, de roques, entre grans rocs, 4h25'. Es torna a pujar, entre pins i alzines, amb algun tram d'escala, fins el mirador que hi ha dalt de la punta d'es Cors, 4h55'.
Avancem lentament, les continues pujades i baixades, algunes de fort pendent, no ens deixen reposar ni un segon.

Les fortes pujades i la calor, fa dels últims quilòmetres fins a Tossa bastant durs.
Arribem a un mirador, des d'on es pot veure el far i el castell, encara a la llunyania, de Tossa de Mar

Des del mirador, ja es pot veure el far de Tossa de Mar.
Ara el camí es suavitza, en suau baixada. Es passa un segon mirador.
Ja topem amb les primeres cases, que deixem a l'esquerra. Seguirem els camins més propers a la costa.
Tornem a baixar de valent, direcció al castell de Tossa, que cada cop tenim més a prop. Des d'aquí ja és veu tota la badia, a ma esquerra.

Vistes de la platja i badia de Tossa de Mar, des del camí de baixada.
El camí està molt arranjat, amb baranes de fusta i algun graó.
Entrem a Tossa, per la part sud, enfront la cala d'es Codolar, a tocar de les muralles.

Cala d'es Codolar i muralles de Tossa de Mar.
Entrem per un carrer, fent diversos girs, i entrant dins les muralles. Creuem uns carrers i voregem les muralles per fora, passeig del Mar, pel tram que toca a mar, tenint des d'aquí el poble de Tossa de Mar, les seves platges i tota la badia, enfront nostre.

Entrant a Tossa pel passeig del Mar. Avui dia de mercat.
Finalitzem el recorregut, en el centre del passeig marítim, en la platja Gran, 5h20'.

Castell i badia de Tossa de Mar.
Retorn al punt de sortida: A l'estació d'autobusos de Tossa de Mar, hi ha la línia regular de l'empresa Transports Pujol i Pujol, que fa el trajecte fins a Lloret de Mar.

Pots veure el track del recorregut a Wikiloc.

1. Tossa de Mar tiene una bonita historia y unas calitas increíbles para perderse de la civilización. Las fotografías son magníficas. Enhorabuena por el post.

1. Gràcies Robert, me n'alegro que t'hagi agradat el pots. Em va costar molt escollir les fotos, aquestes són les més representatives.